Zákaznická podpora

  • HelpDesk
  • Otázky a odpovědi (FAQ)
  • Podporovaná zařízení
  • Mohu být současně připojen k Internetu, když hovořím po telefonu nebo naopak?

    Ano, služba OVATEL Home pracuje nezávisle na Vašem PC. V případě, že pro službu využíváte IP telefon nebo hlasovou bránu, můžete Váš počítač nechat vypnutý. Pokud používáte softwarového klienta, můžete na Vašem PC telefonovat i pracovat zároveň.

    Jaké jsou minimální požadavky na kapacitu připojení k Internetu, abych mohl službu OVATEL Home využívat?

    Minimální šířka pásma je závislá na použitém kodeku. Za limitní hodnotu lze považovat 128 kbps. Doporučuje se však spíše 256 kbps.

    Mohu pro volání používat svůj stávající telefonní přístroj?

    „Klasický“ analogový telefonní přístroj lze použít pouze současně s vhodným zařízením  – VoIP bránou (viz nabízená zařízení), která vytvoří rozhraní mezi IP sítí a Vaším telefonním přístrojem.

    Mohu pro volání používat bezdrátový telefonní přístroj?

    Ano, volba telefonního přístroje záleží čistě na Vás. Můžete zvolit jak klasický, tak i bezdrátový telefon.

    Mohu použít službu OVATEL Home, když mám pobočkovou telefonní ústřednu?

    Ano, Vaši pobočkovou telefonní ústřednu lze připojit, pokud obsahuje analogové vstupy (analogové porty pro připojení HTS linek) do analogové hlasové brány, která vytvoří rozhraní mezi IP sítí a analogovým vstupem. Pokud máte na své pobočkové telefonní ústředně volné pouze digitální porty (EURO ISDN, BRI, PRI), kontaktujte nás na obchod@ovanet.cz a my pro Vás připravíme adekvátní řešení telefonních služeb.

    Mohu službu OVATEL Home použít, když využívám pro připojení k Internetu GPRS, EDGE, HSCSD, CDMA či jiné? Pokud ne, proč?

    Bohužel, tyto typy připojení mají nedostatečné kvalitativní parametry, nelze je k využití služby OVATEL Home doporučit.

    Jaká jsou doporučení nebo minimální technické požadavky, abych mohl službu OVATEL Home používat?

    Pro zajištění vyhovujícího, bezproblémového fungování služby OVATEL Home Vám doporučujeme splnit tyto minimální technické požadavky:
    • minimální doporučená rychlost připojení 256 kbps v obou směrech (download i upload),
    • maximální zpoždění odezvy na SIP ústřednu 70ms,
    • nulovou ztrátovost dat na naši SIP ústřednu,
    • nezatěžovat významně datovou linku v průběhu hovoru jiným provozem – nadměrné stahování dat,
    • nízký jitter, což v praxi znamená malé diference mezi jednotlivými odezvami (max. do 10 %) na ping.

    Pokud zjistím, že mé stávající připojení k Internetu není vyhovující, co mám dělat?

    Obraťte se na stávajícího poskytovatele připojení se žádostí na zlepšení kvality připojení a nebo nás kontaktujte na obchod@ovanet.cz, kde Vám naši zaměstnanci nabídnou dostatečně kvalitní připojení k Internetu.

    Které kodeky mohu pro použití služby OVATEL Home využít? Jakou mají na vašem serveru prioritu?

    G.729a s prioritou 1 a G.711alaw s prioritou 2. Objem přenesených dat při volání se může lišit v závislosti na tom, jaký je používán kodek. Pravděpodobný objem přenesených dat je 80 kbps pro G.711alaw kodek a 24 kbps pro kodek G.729a.

    Je možné pro využití služby OVATEL Home použít také softwarového SIP klienta? Pokud ano, jakého?

    Ano, např. SJ Phone http://www.sjlabs.com/sjp.html, popřípadě X-lite http://www.xten.com/.

    Nastavení jakých parametrů potřebuji pro svůj telefon, hlasovou bránu nebo softwarového SIP klienta?

    Nastavení se liší dle typu zařízení, ale vždy jsou jimi IP adresa, maska sítě, IP adresa brány, uživatelské jméno a heslo Vašeho SIP účtu.